Щоб ви не робили, кількість добра має подвоюватись

середа, 27 лютого 2013 р.

СИСТЕМА ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ НЕПОВНОЛІТНІХ У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ (за В. М. Оржеховською)





СУБ'ЄКТИ ПРОФІЛАКТИКИ



Загальношкільна   рада:
Служба у справах   неповнолітніх:
• педагогічна рада;
• адміністрація шкоди;
• батьківський комітет;
• шкільний психолог;
• соціальний педагог;
• рада з профілактики     правопорушень;
• постійна комісія
з освіти;
• кримінальна  міліція;
у справах неповнолітніх;
• центр соціальної
адаптації;
• рада громадськості мікрорайону;

Напрями профілактичної роботи:
▪ характеристика відхилень у поведінці  учнів;
▪ визначення      причин  важковиховуваності  учнів


Рання профілактика відхилень у поведінці учнів 
(дошкільний і молодший шкільний вік 5-11 років)
   шкільна дезадаптація відхилень у фізичному, пси­хічному та інтелектуальному розвитку, аморальна поведінка;
   патологія розвитку, неблагополуччя сім'ї, психо­логічний дискомфорт у школі;
   рання діагностика і корекція відхилень у пове­дінці
Інтелектуально-пізнавальна діяльність (середній шкільний вік 11—14 років):
агресивність, нервозність, аномалії підліткового віку, аморальні вчинки, проступки, злочини, пра­вопорушення;
педагогічна занедбаність, сімейне неблагополуччя, неуспішність, недоліки навчально-виховного про­цесу; 
діагностико-прогностична робота, класи педагогіч­ної підтримки, програми «здоров'я», «спілкування»

Взаємодія вчителів, учнів і батьків
(старший шкільний вік 15—17 років):
аморальна поведінка, проступки, правопорушен­ня, злочини, соціальна   дезадаптація;
соціально-економічні, психологічні, медико-біологічні    фактори, вживання наркогенних речовин;
самоврядування, трудове виховання, соціальний захист, позашкільна діяльність


ВИЯВЛЕННЯ ВАЖКОВИХОВУВАНОСТІ УЧНЯ
 (за В.М. Оржеховською)
з/п


Основні види діяльності,і ставлень


Оцінювання знаком
 +, —, 0


Стадії
1 — початкова
2 —
середня
3 — глибока
1
Навчальна діяльність
Встигає +
 Не встигає -



2 
Ставлення до навчання
Старанне + Байдуже 0
 Недбале -



3
Дисципліна в школі
Задовільна + Незадовільна -



4
Наявність захоплень та інте­ресів
Позитивні + Негативні -



5
Трудова діяльність і ставлення до неї
Позитивне + Негативне -



6
Громадська активність
Виражена + Невиражена -



7
Ставлення до себе (самооцінка)
Занижене + Відповідне 0 Завищене -



8
Дотримання морально-правових норм
Позитивне + Негативне -



9
Ставлення до матеріальних і моральних цінностей
Розумне + Нерозумне -



10
Участь у неформальних групах з асоціальною спрямованістю
Активна -



11
Взаємини з однолітками
Дружні +
 Байдужі 0 Конфліктні -



12
Ставлення до педагогів
Позитивне + Негативне –
Байдуже 0



13
Ставлення до батьків
Позитивне + Негативне –
Байдуже 0




Стійкість виявлення
Епізодичні

Часті
Постійні
Усього негативних показників
4-6

7-9
10-13
Наявність приблизно 4-6 негативних показ­ників (у першу чергу таких, як неуспішність, по­гана дисципліна, негативне ставлення до праці, громадської роботи, правових і моральних норм) дає підставу встановити початкову стадію важко-виховуваності; 7-9 (середню) і 10-13 — глибоку стадію важковиховуваності учня.
Особливу увагу слід звертати на стійкість не­гативних рис і якостей.
Залежно від стадії важковиховуваності учня рекомендуємо проводити з ним виховну роботу на рівні відповідних організацій та установ: на
початковій стадії важковиховуваності — педагогів школи спільно із сім'єю і громадськістю; на серед­ній стадії — до роботи долучається кримінальна міліція у справах неповнолітніх, яка ставить під­літка на облік, проводить із ним профілактичну роботу, про що повідомляє служби у справах не­повнолітніх; на глибокій стадії важковиховува­ності підлітком продовжує займатися криміналь­на міліція і служби у справах неповнолітніх, його поведінку розглядають на засіданні і приймають виховно-профілактичні заходи впливу (відповідно до положення про служби).


Немає коментарів:

Дописати коментар