СУБ'ЄКТИ ПРОФІЛАКТИКИ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Загальношкільна рада:
|
Служба у справах неповнолітніх:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• педагогічна рада;
• адміністрація шкоди;
• батьківський комітет;
• шкільний психолог;
• соціальний педагог;
• рада з профілактики
правопорушень;
|
• постійна комісія
з освіти;
• кримінальна міліція;
у справах неповнолітніх;
• центр соціальної
адаптації;
• рада громадськості мікрорайону;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Напрями профілактичної роботи:
▪ характеристика відхилень у поведінці
учнів;
▪ визначення причин важковиховуваності учнів
Рання профілактика відхилень у поведінці учнів | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(дошкільний і молодший шкільний вік 5-11 років)
•
шкільна
дезадаптація відхилень у фізичному, психічному та інтелектуальному розвитку,
аморальна поведінка;
•
патологія
розвитку, неблагополуччя сім'ї, психологічний дискомфорт у школі;
•
рання діагностика
і корекція відхилень у поведінці
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Інтелектуально-пізнавальна діяльність (середній
шкільний вік 11—14 років):
агресивність, нервозність, аномалії підліткового віку, аморальні вчинки,
проступки, злочини, правопорушення;
педагогічна занедбаність, сімейне
неблагополуччя, неуспішність, недоліки
навчально-виховного процесу;
діагностико-прогностична робота,
класи педагогічної
підтримки, програми «здоров'я», «спілкування»
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Взаємодія вчителів, учнів і батьків
(старший шкільний вік 15—17
років):
аморальна поведінка, проступки, правопорушення, злочини, соціальна дезадаптація;
соціально-економічні, психологічні, медико-біологічні фактори, вживання наркогенних речовин;
самоврядування, трудове
виховання, соціальний захист, позашкільна діяльність
Наявність
приблизно 4-6 негативних показників (у першу чергу таких, як неуспішність, погана
дисципліна, негативне ставлення до праці, громадської роботи, правових і
моральних норм) дає підставу встановити початкову стадію важко-виховуваності;
7-9 (середню) і 10-13 — глибоку стадію важковиховуваності учня.
Особливу
увагу слід звертати на стійкість негативних рис і якостей.
Залежно
від стадії важковиховуваності учня рекомендуємо проводити з ним виховну роботу
на рівні відповідних організацій та установ: на
початковій стадії
важковиховуваності — педагогів школи спільно із сім'єю і громадськістю; на
середній стадії — до роботи долучається кримінальна міліція у справах
неповнолітніх, яка ставить підлітка на облік, проводить із ним профілактичну
роботу, про що повідомляє служби у справах неповнолітніх; на глибокій стадії
важковиховуваності підлітком продовжує займатися кримінальна міліція і служби
у справах неповнолітніх, його поведінку розглядають на засіданні і приймають
виховно-профілактичні заходи впливу (відповідно до положення про служби).
|
середа, 27 лютого 2013 р.
СИСТЕМА ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ НЕПОВНОЛІТНІХ У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ (за В. М. Оржеховською)
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар